Bonjour! - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Eefje Tostadas - WaarBenJij.nu Bonjour! - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Eefje Tostadas - WaarBenJij.nu

Bonjour!

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Eefje

02 September 2009 | Frankrijk, Montpellier

Eindelijk ben ik dan gearriveerd in Montpellier en eindelijk heb ik internet op m'n kamer. Ik was de wanhoop al nabij en vreesde dat ik nooit internet op m'n kamer zou krijgen. Maar gelukkig was daar een geweldige jongen uit Nijmegen die in 2 klikken internet had geregeld! (Blijkbaar was het heel simpel, mjaa weet ik veel).

Maar goed, ik ben dus in Montpellier! De reis ging heel goed (nogmaals mijn grote dank voor het rijden Nico en mut!), alleen in Montpellier stonden we eerst bij het verkeerde gebouw (waarom geven ze verschillende gebouwen in één wijk dan ook dezelfde naam?). Uiteindelijk het goede gebouw gevonden en de auto uitgeladen. M'n kamer is heel klein, maar alles past. En ik heb een eigen douche en w.c.! Ben zaterdag met mama en Nico naar de Ikea geweest om even in te slaan en ’s avonds uit eten geweest. Daarna kwam helaas het afscheid :(. Gelukkig hadden we in de supermarkt al wel een Duits/Frans/Nederlands meisje ontmoet, dus ik was niet helemaal alleen!

Zondag met Noëlle (het Duits/Frans/Nederlandse meisje) en twee meisjes uit Utrecht naar het strand geweest (ik weet niet wat je aan het klagen was Roel, het strand is geweldig! Ik denk dat je gewoon verkeerd zat ;)). Maandag wilden we ons inschrijven bij de universiteit. In de brief die we hadden gekregen stond namelijk dat het zéér belangrijk was dat we ons zo snel mogelijk kwamen inschrijven. Maandag was de eerste mogelijkheid daarvoor. Het was dan ook vrij druk. De mensen van international office leken echter lichtelijk verbaasd te zijn om ons daar te zien en vroegen ons om maar een andere keer terug te komen. Ben net weer geweest, maar ik moest morgen maar komen. Wou vandaag ook een abonnement voor de tram kopen, maar er staat daar al sinds maandag van af het moment dat ze openen totdat ze sluiten een rij tot buiten. Nu is m’n plan om er morgenochtend al om kwart voor 7 te zijn (ze gaan om 7 uur open), maar weet niet of ik het morgenochtend nog met m’n plan eens ben.
Al met al heb ik al wel ontdekt dat bureaucratie en efficiëntie niet echt de sterkste punten van de fransen zijn. Ik moet ook nog steeds m’n huur betalen, maar toen ik vandaag bij het secretariaat kwam, werd me verteld dat ze nu even niet aan huur betalen deden en ik morgen maar weer moest komen.

Maar goed, buiten de wachtrijen om is het super hier! Lekker weer (alhoewel ik gister een paar wolkjes ontdekte), mooie gebouwen en leuke mensen! Er zijn überveel Nederlanders en Belgen hier, dus ik praat wel veel Nederlands. Maar met de andere erasmussers praat ik gewoon Frans. En ik volg nu natuurlijk de taalcursus. Van de 12 klassen zit ik in de 7e, dus dat vind ik al best goed van mezelf. En ik ben al overgestapt van een Frans boek voor 9-jarigen naar een voor 14-jarigen, dus ik ga vooruit! Haha. Verder ben ik nog niet zo erg geïntegreerd in het Franse leven (ben nu stroopwafels aan het eten en naar Acda & De Munnik aan het luisteren), maar dat komt vast nog wel.

Overigens is mijn franse nummer 0033698070514.

En m’n adres:
Cité U la Colombière
3112
570, route de ganges
34096 Montpellier cedex 5.

Kaartjes om eventuele heimwee-buien tegen te gaan en m'n muur op te vrolijken zijn van harte welkom!

Foto's komen nog, moet even m'n fotodingetjeiets installeren.

Heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes!! Ga zo door :D.

Au revoir!
xx

  • 02 September 2009 - 17:24

    Ranah:

    Goed te horen dat het goed gaat! Ik wou je nog smsen maar ik wist niet welk nummer je nou hebt dus goed dat je het zegt. Heb je ook een webcam:p ? dan zien we je gezicht nog 'n keertje. succes met de taalcursus en de slome fransmannen. xxx

  • 02 September 2009 - 19:49

    Marjan:

    Heej!

    Klinkt goed hoor! Volgens mij ga jij je wel redden daar! Maar als je nou echt stroopwafels/drop/oid nodig hebt, dan wil ik het wel opsturen hoor!

    Liefs!

  • 03 September 2009 - 16:28

    Nicole:

    Haaa die Eefke!
    Mijn Heimwee post aan jou is al onderweg!!
    spannend!:D ik vind dat je een officiele heimwee muur moet maken/ nederland muur!

    met allemaal foto's en kaartje die je ontvangt!!

    Heel veel liefs & snel weer een stukje schrijven he!!

  • 04 September 2009 - 08:19

    Astrid:

    haha heel leuk om dit allemaal te lezen . grrr wat erg die fransen met hun regeltjes en wachttijden. heel fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt . natuurlijk wist ik wel dat je het zou redden maar het is leuk om te merken dat het echt zo is.ook al zul je ook je moeilijke momenten wel hebben. fijn dat je het adres hebt gegeven kunnen we een kaartje sturen. ik heb foto's van je kamer gezien en euh slik is inderdaad wel super klein. wel heel fijn dat je een eigen wc en douche hebt. heel veel succes met regelen en wachten hihi en nu zal ik eerder kijken of je een berichtje hebt geplaatst nu we weten dat internet het doet. trouwens wel stom dat het zo simpel was toch.? maar dat is ook weer opgelost . geniet van alles en we denken aan je
    dikke kus .
    liefs
    astrid

  • 04 September 2009 - 17:43

    Hannah:

    Ik vroeg me al af of je je site nou nog op hyves zou zetten, maar tis toch nog gebeurt! Leuk om te lezen allemaal. En ik was al benieuwd naar je Frans, maar de 7e klas klinkt goed! Wel echt vet fijn dat je eigen douche en wc hebt! Veel plezier daar en geniet van het weer, want hier is het ineens herfst geworden jammer genoeg! xx

  • 06 September 2009 - 11:31

    Jolyn :

    Hee miepje! Je huidige locatie op deze site klopt niet! U have got mail ;-) XX

  • 07 September 2009 - 11:06

    Ellen:

    Lieve Eefje,

    Zal ik mijzelf opsturen om je meimwee te helpen verdrijven? (voor zover je heimwee kunt hebben in Montpellier). Leuk om zo iets van je te horen!

    Liefs en tot later,
    Ellen (+Harm)

  • 07 September 2009 - 14:00

    Astrid:

    hihi leuk dt je hotmail ook gewoon werk
    super hoor dat je nog lekker naar het strand kunt en lijkt me ook geweldig zo in de straatjes van montpellier lopen. klinkt goed.
    kus
    ook van bram en co

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Montpellier

Studeren in Montpellier

Recente Reisverslagen:

21 December 2009

Adieu Montpellier

09 December 2009

Une ville plongée dans l'ambiance de Noël

24 November 2009

Le Saint des Seins

10 November 2009

De magische twee-maanden-grens

19 Oktober 2009

Sous une pluie torrentielle
Eefje

Actief sinds 19 Aug. 2009
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 21582

Voorgaande reizen:

13 September 2013 - 16 Maart 2014

Zuid-Amerika

28 Augustus 2009 - 22 December 2009

Studeren in Montpellier

Landen bezocht: